nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, September 24, 2013

sitting in the corner

yesterday, we had workshop, career workshop where UTAS invited most of the known professionals, some of them are architects, and some just someone who used to study architecture but don't practice it but yet, still success in what they they are doing now.

so, sementara sesi makan-makan pagi berjalan. i was sitting in the corner until this one guy approach me, "hey, you should mingle and make connections." and i was like "and what the hell are you doing here? making connections with me?" ok..tipu..tu monolog dalaman. tapi aku biar je la dia duduk skali kat corner tu ngan aku. nasib baik tak sempat awkward moment, ada je la kawan-kawan asian lain yang datang tegur and sembang. aku tak mampu bertahan sket awkward silent.

sampai la sampai macam dah agak lama takde sape datang tegur dah. aku pon start tanya dia. "kenapa hang tak pi get connected?" sebab dia macam ramah je aku tengok. " i don't socialize much." ringkas. aku dah boleh agak dah mamat ni sejenis aku dah ni. manusia berselirat agak memenatkan otak aku. lepas tu dia tanya, "which group are you going to join later?" aku cakap aku suka multidisciplinary. lepas tu dia buat suggestion ngok "let's go the the largest group, where most people go, then we can just sit and listen," aku tatau nak buat muka camne. tapi boleh tahan mamat ni merapu. tak pnah bercakap, dapat cakap terus merapu haaa..dia local. tapi aku tak paham kenapa dia tak bercampur sangat. so aku simpulkan, ni memang stok malas bercampur la ni.

owh yaaa...ada ramai yang datang semalam, ada 2 professionals yang mendapat sambutan hangat sket la, sorang handsome gila macam baru keluar magazine, yang sorang lagi hot macam Rachel Zane. Lepas tu mamat sebelah tu ngomel-ngomel lagi, "macam mana nak famous ni, pandai sahaja macam tak cukup, macam kena jadi hot stuff jugak baru boleh naik cepat." lepas tu dia pon dok boh segala nama architect yang famous2. betul la tu. majority pandai, digabungkan hot or hipster, beserta ego tinggi tak menahan. aku mampu telan2 air liur je dengar. dok teringat balik, kat Malaysia pon mende sama jugak. T_T.  aku pnah design hotel ni, director hotel tu cakap ngan budak lagi sorang yang ikut aku, sampai la boss aku sound, "she's the one who's gonna design all these things," (oke..ni kisah inferior tak tentu hala, ni semua aku rasa rentetan perbincangan dengan ska smalam pasal kejayaan orang lain, stok-stok cantik with brain ni, paham dak? sebab jarang beno nak dengar org tu tak hot, tapi famous.)

so. sebelum aku blah. aku usya balik betul-betul mamat tadi. eh. ko comel je kot! laju je aku cakap. "hey, don't worry, you're not that bad. it just that you have to really mingle around and make connections, see you around"

masuk je group yang aku pilih tadi, jumpa balik mamat tadi, dia tanya, " you don't really attracted to attractive people aren't you?"

"he is attractive, and this is not the largest group, why are you here?" sambil duduk, sambil tengok speaker group aku. tak hensem langsung. hipster la kot sket2. connections yang penting. tetiba ada satu part tu, speaker aku cakap, "kalo ko sedar ko tak attractive, ko cari connections yang tak kisah pon ko rupa macam mana."

motip?

mamat tadi pandang aku, aku pandang dia balik. ni nak cakap kitorang hodoh ke apa ni?

*rasa nak lari ke bucu bilik.

- E N D -

0 respond(s) to this blog: