nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 28, 2013

bulan puasa. semester mencabar. dugaan terbesar.

bulan puasa. dengan class smpai ke petang. orang bukak puasa pukul 5, kita bukak puasa 6.30 sebab class tak habis-habis. Nak curi-curi minum air pon time-time pukul 5 tu la ko nak kena speak up during meeting. dugaan.

well..dugaan bukan lah itu yang utama...tapi dugaan-dugaan kecil menjadikan nya besar sehingga diragui kemampuan diri untuk menanggungnya...

work load semester ini? seperti ada 48jam sehari gayanya. tapi, harus yakin. Allah tak akan biarkan hambanya menempuh perkara yang tidak mampu ditempuhnya.

sungguh. rindu suasana monash. tambah-tambah bulan puasa. dari zaman nisha, aisyah dan nora hingga lah ke zaman nora,  roa dan feeza... teringat buat video  raya...owh rindu sungguh... ada time aku rasa nak ber'saudara' aku rindu aisyah, time aku rasa nak random bercakap pasal macam-macam teringat nora, rasa nak bincang idea design aku yang terlebih 'liar' terkenang nisha. masing-masing ada sebab-sebab kukuh untuk dirindui... kadang-kadang aku rasa monash tu macam sekolah...ada alumni..nanti balik malaysia kena buat laa reunion monash...semangat sisterrrrrrs monash tu memang dahsyat laaa....

sebenarnya. aku rasa aku rindu suasana rumah lama. which year? both. both years ada cerita unik sendiri.

sem ni so far, Alhamdulillah. banyak urusan dipermudahkanNya...mencabar..tapi dimudahkan... bila mana rasa hendak jatuh. pasti Dia hantar sesiapa untuk terus mempositivekan aku yang hampir negative. Pelbagai bentuk pertolongan dihantar. Cuma tinggal nak kenaa sedar diri dan bersyukur sahaja.

Alhamdulillah.
adakah ini homesick? haha.

- E N D -

1 respond(s) to this blog:

Zulfadly said...

Homesick leh tu, jgn lupa salam perantai, hahah, gud luck!