nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, May 10, 2013

Freak out yang tak perlu

Okay. Last few days..aku disogok (betol ke penggunaan perkataan ni?) dengan soalan. "Kau ni apa nak jadi, bila nak kahwin?"

So..selaku perempuan yang dah layak digelar andartu secara kasarnya..(seriously aku dari dulu anti dengan orang yang kutuk perempuan tak kahwin or lelaki tak kahwin). Aku tak sure, how should I react?
A - pura-pura panic
B - bagi jawapan yang diorang nak dengar
C - tetiba pitam

Oke. Semua pon aku tak buat. Dengan few hints dari golongan lelaki yang membuatkan rakan-rakan wanita aku excited. Tetap tak dapat membuatkan aku excited mana. Semua sibuk suruh aku ajak dorang ni kahwin. Seriously?? Pitam aku dengar suggestion2 yang terlalu liar ini.

Aku adalah perempuan tipikal di mana risau dengan kerjaya arkitek yang tak menentu busy kalah doctor maka keluarga akan terabai. Makanya, bila ditanya, nak kerja apa nanti, jawapan yang keluar pasti tengok dulu macam mana.

So. Hari ni berbincang dengan seorang kawan opposite gender. Yang ni membuka otak sikit. Dia cakap dia nak fokus apa yang dia ada dulu. Bukan apa yang dia belum tentu ada. Ada gelpren ni..Pffftttt...nak terbabas kereta aku kat simpang nak masuk mowbray tu..hahahaha...balik umah fikir lagi..betul aaaa...

So. Aku cuba bajet2 imagine aku 5 tahun lagi.

Aku nampak wanita busy. Harap bukan architect kerek. Haha.

Yang lain-lain tu. Malas nak fikir. Lapang otak aku sekejap. Haha.

Balik Malaysia nanti...hoiii..takut aku nak imagine...belum kira yang paksa memaksa...sorry..term kerak nasik tak wujud dah zaman sekarang ni.

E N D

1 respond(s) to this blog:

tiger teha. said...

disogok tu bukan dirasuah ke