nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 19, 2013

otak yang ada adalah untuk diguna. so. use it wisely. ini entry bukan mengikut otak. tapi perasaan.


good song with a brilliant lyric i must say. i had a super hectic week last week. and it's gonna be more hectic starting now (and what the hell am i doing here?) until this coming wednesday. well, if you are my loyal reader.. (oke..ni bajet retis sangat) you surely know, who's geoff.. yup..he is my  lecturer. lecturer yang paling ditakuti oleh pelajar. percentage dia memfailkan student adalah 70% rasanya. what happened lately is..geoff had been acting kinda weird. i mean. all of sudden he became so kind and no longer that sarcastic. he replied my email with a very kind words (ok..sebnanye tak pnah pon email dia before..sebab takkoooottt..hahahha) keep asking me whether im ok..or whatever he said is making sense. tiba-tiba ceria. holding door for me. okay. too many explanation. so. kesimpulan yang nak dibuat. sebenarnya. dia okay. kalau kita okay. dia ok la dengan dia. dah before ni jumpa dia asyik pandang tempat lain. of course la tak sempat perasan dia senyum ke dia wink ke. (sila jangan fikir bukan-bukan..aku tak jatuh hati kat geoff eh) aku cuma mendapati dia okay. dia memang bijak. aku yang bengap. 

next topic. aku memang dalam category susah nak memuji. mengeji senang. eh? okay. cerita ini boleh difikirkan dan diambil iktibar. i really appreciate people who are transparent. i mean when s/he ok with you. s/he shows it. bukan depan baik belakang ko, sampah pon lagi mulia dari dia. kalau lah ko rasa orang itu tak berapa bijak. tak perlulah ko selamba cakap. 'tak ah. gua rasa dia tak bijak pon. dia cakap pusing-pusing kot situ je.' pfftttt...sentap aku dengar. walaupon bukan cakap pasal aku. habis imej ustazah ko hilang tinggal zero. kenapa aku sentap lebih. oke. mari bukak cerita dulu2. aku pernah ada zaman bajet gemilang. aku ada lecturer yang rasa, i don't know what i know. alkisahnya. aku nye kerja mendapat pujian melambung yang sudahnya mengakibatkan balik kelas aku stress. ye. dapat markah tinggi pon stress. sebab expectation dah lain. oh. time aku nye kerja dipuji melambung-lambung, di quote one after another, ada satu mat saleh ni cakap. 'she can't be that smart, she's asian, she can't even speak proper english.' and yes..nak tahu how sentap i got. SUPER. so. kejadian manusia ni cakap 'i don't think he's that smart' walaupon aku kadang-kadang anti mat saleh. kejadian ini menyebabkan aku tidak berpihak pada bangsa sendiri. nampak tak perspective yang ko set tu? now. i believe my first perspective of you. you are just a simple arrogant asian trying to look smart and cool. 

next topic. manusia yang memerlukan perhatian. sila cari perhatian anda secara adil. kalo ko rasa aku lagi famous dari ko. ko tak payah tiru sangat ape aku buat. oh. aku tak gedik tak tentu pasal di khalayak ramai. aku tak pernah jugak kisah kalau org tanya pasal kau. so..stop that whining behind me..'sikit sikit kunang, sikit sikit kunang.' seriously? get a life! orang tu tak berminat dengan kau. pegi cari orang lain yang berminat. dah tak sama jenis. ko ingat senang nak masuk? and. dah orang tu memang kawan aku. takkan dia nak cari orang lain pulak! aksi gedik, bajet manja, adalah sangat annoying. just be yourself. and you'll be fine. maksud aku. kalo ko memang gedik manja. aku redha je. masalah nya, gedik manja ni jadi bila ada crowd je.

hentikan lah perbuatan habis madu sepah dibuang. boleh buang jika sepah itu membawa mudarat. contoh mudah, member aku dia cool la, tetiba ada pompuan ni cakap kat dia, 'if you don't have your religion with you, i would love to date you' . oke before ada yang cakap apa salahnya, conversation ini adalah between ladies. membe aku nyaris diserang sakit jantung. aku pon tak pandai sangat bab ni. sebab aku pon salah sorang manusia yang keji suka membuang sepah selepas madu ku dapat. pfffttt...tapi selalunya ber-reason la kenapa aku buang sepah tu.

last but not least. ni self reminder. MENGHORMATI ORANG TUA dan manusia lain. seriously. tak rugi pon menghormati orang lain. lepas tu ko tak payah sibuk-sibuk nak tanya orang lain apa salah ko. punca memang diri sendiri jugak.pfftttt...pelik aku orang tak pernah pikir dia salah ni...sebab kot mana pon aku salu pikir aku betul..bila aku pikir-pikir lagi..memang aku ada salah jugak.

so. jangan nak poyo sangat!



- E N D -

0 respond(s) to this blog: