nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, April 7, 2013

import export

okay...mula mula sekali..siapa yang pernah dengar dr.muhaya pasal jenis manusia dalam dunia...pasti tahu term ni...anda manusia import atau export..??

selaku pemilik mulut longkang popular...ramai yang beranggapan pasti aku tiada masalah ditindas mahupon pasti tiada siapa berani buat hal dengan aku... SALAH! aku jenis malas panjang panjang cerita belakang...depan elok belakang kutuk...

tapi setiap kali melaser pasti lah rasa bersalah...and memang nampak macam aku manusia paling keji..

tapi manusia kini semakin pentingkan diri sendiri... seolah-olah masa mereka sahaja yang penting... seolah-olah harta mereka sahaja yang penting... beberapa kejadian telah menunjukkan 'true colour' beberapa orang...

ingat ini...selalu orang cerita perihal tudung..

ya...tidak bertudung sememangnya berdosa...

tapi apa guna bertudung labuh, berusrah, 'berdakwah' tapi pentingkan diri...salah dengan Allah memang antara kita dengan Allah...antara manusia?

maaf jika bunyi entry agak menyerong...tapi aku adalah orang yang beberapa kali menjadi mangsa manusia 'alim'... pernah difitnah secara besar-besaran... pernah disalah erti dengan rupa aku yang kurang 'beriman' ini... tapi aku tetap dengan pendirian diri..jaga hubungan dengan Allah sebaik-baiknya...insyaAllah..baiklah hubungan dengan manusia...takde la seronok sangat nak mengumpat...nak memburukkan manusia lain...'mencuri' masa dan tenaga orang lain untuk buat kerja kau...ya..masa kau seorang  sahaja yang penting!

rupa memang takkan pernah dapat menyakinkan aku... jika anda rasa anda bukan another typical manusia 'bajet alim'..buktikan...saya pernah jumpa yang betul-betul baik...cukup sempurna di mata saya...betapa hebat kejadian Allah...

yang tak sedap..yang mempunyai imej Islam sejati..tapi hakikatnya..hanya imej luaran...dalaman tiada...baik lah lagi mereka-mereka yang tiada imej Islam langsung...

situasi mudah pentingkan diri sendiri... melihat wanita tua terhenjut-henjut berjalan...tidak ditolong...(taknak tolong pon takpe..cukup la sekadar bermanis muka..atau bertanya..you're ok?)...lebih teruk..melihat anak kecil lari ketengah jalan...hanya melihat..sebab dia ada mak dia...berdakwah sana sini...tapi isteri yang menjadi breadwinner...?? itu sudah nyata salah...

owh keji!

ok. perspective yang anda set...TERUK...aku yang dah sedia Islam pon rasa teruk..apatah lagi yang bukan Islam...maka jangan nak salahkan sangat orang bukan Islam membenci Islam...

*kata ganti nama bersepah..redhakan aje...

- E N D -

0 respond(s) to this blog: