nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 27, 2013

hormat aturanNya

minggu belum sampai hujung..tapi dah macam-macam terjadi...bermula dari last week...like seriously macam-macam jadi...so..malas dah aku nak berlagak strong habis...air mata akhirnya gugur jua..hahhaha...

yang penting, kita kena sabar menghadapi. cari punca untuk bertukar menjadi positif. luahkan kepada sesiapa jika perlu. sebab kalau tak, mungkin boleh jadi gila. kalau dengar dr.muhaya, dia akan cakap, mengadulah pada Allah. itu lah yang paling betul. tapi aku masih belum cukup kuat. aku masih bercerita kepada manusia.

oh. dengarlah dr.muhaya. tapi sila gunakan otak bila mendengar. bukan emosi. terima kasih nora sebab suggest. saya dah lama tak dengar. dah hampir lupa apa rasa jadi positive.

di kala hampir fall apart. kita sendiri kena pastikan kita tak fall apart. kebahagiaan tak datang kalau tak dicari..haaaa..gitteewwww... maka..bila sedih..cari lah kebahagiaan..bila rasa perlu bercakap...cakap..percaya lah..masih ada lagi manusia lain yang  Allah aturkan untuk kita yang mahu lihat kita bahagia...masih ada yang masih benar-benar kisah...kadang-kadang, mereka ni semua orang yang tak disangka-sangka pun...maka..jangan tunggu untuk orang lain selamatkan diri kita...kita sendiri yang patut selamatkan diri sendiri...

yang baca blog aku sure hairan kenapa aku selalu update bila aku serabut tapi bukan waktu gembira...sebab waktu gembira aku..memang gembira..karang timbul hasad pula...tak best kan gitu? bukan semua orang bernasib baik dalam dunia ni..and bukan aku jugak yang paling malang dalam dunia ni...tapi...perkara paling susah..pasti lah untuk jadi positif...

perkara yang dipelajari..

kita ada friends for a reason, a seasonal friends, and friend(s) for a lifetime...

oh..lagi satu..frenemies..(cenggini ke eja dia?) yang jenis ni...selagi ko lagi teruk dari dia...ko lah bestfriend..once tetiba ko lagi hebat dari dia..ko jadi rival terhebat...

thank you sangat pada semua pihak yang telah membuat aku rasa hidup ini lebih bermakna...ewah..hahahha..

nak kena mention ke semua nama? banyak ni...oke la...kita boleh mention mana sempat... to kak nad sebab jauh pon macam bajet dekat siap boleh shopping online sama-sama..ska..yang tak jemu melayan soalan2 merapu aku...ko je harapan aku sebab ko paham soalan aku sebab ko pon pelajar..haha...teha yang sangat bersemangat dengan proposal aku...yang telah membakar semangat aku untuk terus berjuang, aisyah mokhtar yang tak pernah putus sedara dengan aku, nora tajudin yang sangat positif dan menjadi comel kerana nervous, aqilah yang selalu sabar je bila aku emo, walaupun sudahnya emo sekali berjangkit kat dia, farra & hakim sebab kutip aku di kala aku dah hampir sangat nak fall apart, nabilah, pian, lokman, gorgies, mcm tau2 je aku tgh weng...ke 'weng' an korang telah melesapkan weng aku, zulfadly majid kerana sentiasa sudi menjadi rakan jemah yang setia...serious rindu ko..nak jalan mana2 sure teringat kat ko kot! ee sheng sebab sudi menjadi cikgu sejati..amien sebab selalu reply whatsapp gila aku...geng 'uitm dihatiku' yang banyak menjawab soalan2 ngok aku..ok..banyak ni...dah terlalu banyak ni...

reason tulis? supaya aku tak lupa...dan bersyukur..Dia masih hantar orang yang masih kisah di kala aku sudah menjadi 'sepah' yang tidak dimahukan lagi...aicheh..ayat tak menahan poyo...

and kepada seorang kawan yang tak mahu aku sebut namanya di sini...
saya terkejut, saya harap awak oke. awak boleh cari saya anytime if u need someone to talk to...saya tak mungkin faham apa awak rasa. saya tahu sakit. please positive. ada la tu perancangan yang lebih baik Dia nak atur untuk awak.

ok..dah gaya menulis surat dah ni...haha..ingat ye anak-anak! hormat aturanNya...memang setiap yang terjadi sentiasa ada hikmahnya.

- E N D -

1 respond(s) to this blog:

tiger teha. said...

ate patut la kome tak bakar kayu api. hahahaha.