nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 17, 2012

nickname sangat...

my friend called just now..just to tell me how he hate his nickname now..

oke..to cut it short...i have quite a number of male friends who were and still be called as 'bi'...some i know where they got that name..and some don't..

so...this friend of mine...we called him 'wan' before everyone started to call him bi...

this is how it started...

this friend of mine used to 'nganjing' me separuh gila when he heard some of my friends 'dear' me...walaupon berkali-kali aku cakap..aku bukan rusa (deer)..they just won't stop...and thank God..now almost all of em had their own 'deer'.... and he used to menganjeng every lovey-dovey couple on earth yang guna all these lovey dovey names...bi..yang..yayang..kanda..dinda..etc...etc...

so..this hanjingan stops when his girlfriend came join us...and i am quite close to the GF as well... i heard her call him bi...and he addressed himself as bi too....

maka...mentol atas kepala terus menyala...history hanjingan macam aku sorang sahaja yang tahu... i 'bi' him...semudah ABC...lepas 'bi' ..gelak seperti perempuan gila... GF lek je sebab paham aku pon bermulut longkang...dan hanjengan itu tidak bermakna apa-apa...

yang aku tak paham..tiba-tiba..yang jantan-jantan lain pon sekali 'bi' kan dia...bila aku tanya...'ko panggil dia bi knapa plak?' jawapan mudah... 'dah ko panggil'.. T___T

maka bi sudah tidak manja lagi bagi wan...weh..aku prektis panggil ko wan balik aaaa...tapi ko kena toleh bila aku panggil kau!

maka...kepada lin...mungkin ko kena cari nama lain untuk 'bi'...tu dah jadi nama commercial dia...ampunkan aku...aku tatau asal usul bi tu...hubby ke...baby ke...biar la jadi rahsia korang berdua..muahahha...yg pasti En.Syazwan cakap..bila aku panggil dia bi...dia rasa aku membabikan dia... gua tak kejam macam tu bro...hahaaha...

aku  paham perasaan kau wan...aku panggil ko wan balik..siyes aku tak tipu...tapi kang bunyi mcm special sangat plak tetiba aku sorang panggil kau wan... -___-

kepada rakan-rakan di luar sana yang tak suka nickname anda...terima kasih kerana memaklumkan ketidak senangan hati anda...saya sedia memanggil nama yang anda prefer...(nama betol korang aaaa...tetiba kau nak suruh aku panggil kau ayang ke..anje je..memang meja aku baling...)

kepada rakan-rakan yang melekat nama korang...terima kasih kerana tidak kisah...takde sape pon tahu history di sebalik nickname cool korang tu kan? hahaha...

*ada cikgu practical time sekolah rendah panggil aku liana...sampai sudah aku tak pandang...esoknya dia cakap aku sombong... T__T

** ada cikgu ni panggil aku leeya...nama kami sama...birthdate kami sama...BFF dia panggil dia leeya katanyaa...kawan-kawan panggil dia yana...so..dia panggil aku leeya..(aku pon tak paham kaitan itu)anto surat pon tulis leeya..time tu aku rasa macam baca surat orang....apakah?

*** di Launceston...ada yang pernah minta kebenaran nak panggil aku Miss Na...dan bila aku cut my name short..sebab dorang tak dapat2 nama aku...(kunang tu dah mudah aku rasa) selamba je dorang tanya..."so..you're French?"

blom lagi soalan 'you're from here...??' bukan sekali...berkali kali...bukan calang-calang orang..dalam kapal terbang...time sembang dengan strangers..student advisor juga...(mungkin kah aku berwajah seperti omputih...ptuih!) sampai kadang-kadang aku rasa offended bila ditanya soalan tu..

tapi paling tak tahan...you're from mongo? T____T (lari ke bucu bilik nangis sedu sedan)

- E N D -

0 respond(s) to this blog: