nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, April 8, 2012

D U D U K B A N T A H

aha!

jarang-jarang nak dapat tengok aku tercuit cakap pasal issue politik ni...tapi pagi ni sedikit terpanggil untuk menulis tentang ini...

baru selesai menonton bersih 3.0 di youtube selepas di-invite untuk Bersih 3.0 di Hobart...

yaaa....sejak akhir-akhir ini..banyak betul event 'kopitiam' yang berlangsung..banyak betul forum-forumdi laman sesawang...sampai kadang-kadang jadi lupa yang masing-masing ambil jurusan yang tiada kaitan dengan politic langsung...

setuju sangat dengan video 'lalang'...

siapa yang bertindak jika semua bertelagah? yang pasti...bila di-invite, bila ditanya pendapat, selalu aku tertanya-tanya... penting ke pendapat aku?

ini semua rentetan meeting-meeting tak berkesudahan ADR...ada saja issue provokasi...mungkin seronok ajukan soalan begitu pada aku....aku ada potensi meletup...selain daripada akan mendengar dan respon bila aku rasa perlu respon?

tapi yang tak sedapnya bila mat saleh cakap...orang Malaysia memang begitu..tidak pandai kata NO...semua pon ikut saja... wawawau...sentap dengar statement begitu..belum lagi part mereka mengutuk politic Malaysia... hingga perlu di-stopkan agar tiada yang mati dicurah acid...haish....

kini...lebih faham kenapa pelajar yang belajar di luar negara lebih cenderung involve dalam dunia politic...tidak kata yang di dalam negara tidak involve...cuma rasa cintakan negara di negara hujan emas ini....nyata berbeza...bila jadi golongan minoriti di luar negara....baru terasa kita perlu menjadi yang terbaik supaya dihormati...(itu lah sebab yahudi....kalau di mana-mana..mesti mereka yang paling kaya, paling pandai, paling cantik, paling pantas, dan semua yang paling-paling...)

betapa lah cepatnya maklumat tersebar di alam maya...kisah Bersih 3.0 ni aku tahu selepas beberapa minit Pak Samad membentangkan perihal Bersih 3.0...tapi nyata bukan aku yang mencari...tapi disua rakan ketika  discussion...beliau aktif....bijak....pandai berbicara...cool la senang cerita...tapi jika diri sendiri belum tentu diterima di Malaysia...kata-kata bijak anda hanya akan memakan diri....lebih memburukkan keadaan jika yang benar itu terdedah....

*sayang bila bijak tapi bodoh...

- E N D -

0 respond(s) to this blog: