nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 2, 2012

definitely not sentap, tapi berkecil hati


i  read this on one of my friend's wall...and i couldnt agree more...so, i shared it on my FB wall for my friends to read it...i didn't mean to provoke anyone, but it seems like one of my many MALE friends got a bit carried away by  those statement and from a woman point of view, "it is sad to know that i know someone who could write such thing on my wall like he has no female relatives at all...seriously! "

so, i don't know what is so wrong about the post, but this guy, he tried real hard to shift the blame to woman...

okey la...sekadar berkongsi rasa dengan pembaca lelaki di luar sana....
(gaya menulis akan diubah..so yg tak biasa aku cakap gini..sila jangan muntah hijau baca entry ni)

perempuan memang lah makhluk yang sukar difahami, tapi sedarlah, semua makhluk dicipta bersebab...
tak kira la sejahat mana, sekeji mana, sesundal mana pon perempuan yang korang kenal, semuanya mengimpikan suami yang terbaik untuk dirinya....

same goes to lelaki...so...i do not understand men...like seriously...tapi pernah terkeluar dari mulut seorang kawan yg tidaklah berapa baik(oke, bunyi sedikit men-judging..tp da tatau cane nk describe)...knapa perlu pilih perempuan A kalo perempuan B lebih baik?

the key point here is PILIH...bila memilih..haruslah mahukan yang terbaik...
kalau tak..tidaklah dinamakan pilih...nama nya random pick..!! pick ye..bukan choose...
dan pimpin lah perempuan2 yang telah dipilih tadi...jgn disia2kan...

bagi lelaki, jangan lah sentap sangat mempertahan ape yang kami(perempuan) sendiri tidak faham apa yang cuba dipertahankan bila ada statement perempuan nak lelaki yg baik yang boleh membimbing dia ke jalan yang sepatutnya...yang boleh jadi ayah kepada anaknya...kita sama...kita mahu yang terbaik untuk diri sendiri...dan mahu yg terbaik untuk anak-anak yang bakal lahir ke dunia...bila sudah berzuriat, pasti kita mahukan anak-anak kita nanti memilih pasangan hidup yg baik buat diri mereka...

jadi mengapa harus mengeji semua kaum hawa sedangkan roboh atau berdirinya masjid semuanya di atas keputusan kaum lelaki....

issue lelaki dan perempuan ni memang takkan pernah habis...belum lagi bila lelaki bersuara pasal poligami...boleh dikira dengan jari berapa banyak lelaki yang boleh memberi hujah yg bernas tanpa menyakitkan hati kami perempuan yg mendengar/membaca....

persoalan yg pasti...layakkah kita dapatkan yg terbaik sedangkan kita bukan yang terbaik?

lastly....

bila banyak sangat dalam kepala...terus jadi malas nak tulis...so..pempaham sendiri la ye...kalau bengap tu tak dikira ape gender nya...

*terasa bodoh sebab respon pada respon yg bodoh...bila emosi mengawal minda...ni la yang jadi..T_T

- E N D -

0 respond(s) to this blog: