nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, December 13, 2011

muka batu hati daun

ni la ayat yang selalu diungkapkan time uitm dulu dek budak2 studio...apa yang batunya mungkin la sebab kerek nya muka ini...daun nya hati mungkin la sebab sebenarnya aku tak sekerek muka aku(muntah sekarang..)

Allah mengurniakan ujian supaya manusia berfikir...dan mengenal seluruh ciptaan nya...MENGENAL bukan MENGHAKIMI...siapa kita untuk menghakimi...ramai yang tertanya-tanya kenapa saya begini dan mengapa saya begitu...jawapannya..pengalaman hidup...

saya jarang jumpa manusia yang mahu menyedarkan...selalunya jumpa manusia yang lebih suka menyalahkan, menghakimi, menuduh membabi buta, dan senang-senang melemparkan fitnah....

saya lebih selalu jumpa manusia yang suka membuli, mengambil kesempatan atas kelemahan orang lain dan memperbodohkan orang lain.

kadang kala, saya terfikir adakah ini dikira aniaya...doa orang yang teraniaya makbul bukan?

hurting someone that i care means hurting me...termasuk la family members, friends, atau pon manusia2 lemah lain, haiwan... oh..sebenarnya ada byk cara utk menyakiti saya...

kadang2 mahu saja saya doakan mereka melalui perkara yang sama di masa hadapan...supaya mereka faham apa itu erti kemanusiaan...bercakap memang mudah...yang menanggung sahaja yang tahu peritnya...

apapun, ujian Allah hanya pada yang mampu menerima...bukan pada yg tidak mampu...yang mampu menindas...itu juga ujian Allah pada mereka...supaya mereka sedar dan tahu bila untuk berhenti...

*keadaan mengajar saya menjadi manusia walaupon kadang2 lupa diri
**kadang2 kita lupa nilai murni sebab sibuk nak pertahankan ego sendiri

- E N D -

0 respond(s) to this blog: