nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 31, 2011

a lil' reminder for me...

quoted from a friend's status on FB...


mengecilkan hati orang adalah berdosa, berkecil hati juga adalah berdosa. Tetapi lebih besar dosanya jika kita berkecil hati ~✿ ~> I’m so confused <~ (=.=)' Kenapa orang kecilkan hati kita, kita pulak yang berdosa ?? Then I asked my dad what’s that mean. Ayah: Jika seseorang hina kita, dia berdosa. Jika kita terasa hati dgn penghinaan dia, kita juga berdosa. Tetapi dosa kita lebih besar dari dosad...ia. Anak: Uiikk... Tapi kenapa pulak? Kita tak buat apa-apa pun? Ayah: Kerana orang yang menghina kita itu adalah peringatan daripada Allah. Anak: *blur (>,<)' Ayah: Kenapa kita dihina oleh orang tu? Kerana itu adalah ujian dari Allah. Kenapa Allah hadiahkan kita ujian itu? Kerana DIA nak mengingatkan diri kita yang dah leka dengan dunia. Bila kita berkecil hati dengan orang tersebut, bermakna kita tak redha dengan ujian yang Allah turunkan. Kesimpulannya, kita bukan kecil hati dengan orang, tapi kecil hati dengan Allah. Anak: Ooooooo... Ook...(n_n)' Ayah: Lagi parah bila kita pun cerita pada kawan-kawan kita. “Dia dah banyak buat aku macam ni, macam tu…” dan sebagainya. Dan kawan-kawan kita pula akan cerita pada kawan-kawan lain. “Kesian kawan kita tu.. budak tu dah banyak sakitkan hati dia…” jadi keredhaan kita terhadap ujian Allah itu akan lesap. Anak: *termakan cili . hee (",)' ♥~ So, the conclusion is...Jangan mudah terasa hati... ♥~ Maknanya kita tak redha dengan Allah... ♥~ Nanti Allah pun tak redha dengan kita...Na’uzubillah... ~♥> "Sebenarnya, setiap kali orang memuji kamu...Seharusnya kamu rasa malu. Ucaplah astaghfirullah al-azim kerana orang memuji kamu disebabkan Allah S.W.T telah menutup aib dan kelemahan kamu." Astaghfirullah al-azim

i don't want to be neither...because both of em pon keji...why do the same thing while you can choose not to be one?

dear Allah, lead me to the right path...and dear friends...do remind me...when either situation happen...pls remind me that i've been doing the wrong thing..

saya manusia biasa...masih boleh berfikir...dan masih tersasar bila berfikir...

**a good friend is a friend who let his/her friend know that they've been doing a wrong thing, rather than talking bad thing behind their back...(yep..i  do talk bad thing about people, but i try my best not to talk about my friend)
***agak terkilan bila ada kawan yang lambat menyedarkan dan berkata kasar di kemudian hari...

- E N D -

1 respond(s) to this blog:

mr_bread said...

..........that was...deep...