nuffnang ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 22, 2011

lambat ke?

jumpe staff2 tempat aku practical tadi...seperti biasa...cubaan aku utk mengelak dan lari gagal...dorg pedulik hape aku jalan ngn mak aku ke hape ke...takde nye segan2 nak panggil2 aku yg opposite gender ni..haih...aku rase kalo aku jalan ngn laki aku nnt pon dorg boley selamba panggil2... (culture ini tidak seharusnya diamalkan...)

sembang sket2 sebellum melarikan diri...terbangkit lah kisah architect as permanent carrier...
okeh..mereka ini semua lelaki...SEMUA!! ofis ttu admin je pompuan...so kire kat workstation tu dulu aku sorang je pompuan yg ada...

selain mdapat layanan yg berbeza daripada dak--dak practical lain...aku la yg plg skema...tp paling kuat melawan cakap....nak buat cane..poyo  kan...

so balik cite td...encik R supervisor aku ty aku slow2..

'ko nak ke jadi architect?'

SOALAN APAKAH ITU?

jawapan aku haruslah berbunyi kalau suami saya mampu saya rela dok umah..!!besarkan anak-anak...

CRAP!! 'saya igt takmo jadi architect...' tu jawapan aku...

sambil gelak-gelak anak boss aku ckp...'dah terlambat' dgn nada mtk penampor...(oh dia masih tidak berubah walaupun dah kawen!!haish..) sarcastic tak abes2... !!

'ko blaja jauh2 lepas tu ko tanak jadik architect?' anak boss tanya

encik R : takpe...dia leyh jadi lecturer..

sejak bila encik R ni tak begitu kejam...kalo tak selama ni nak menjatuhkan aku je...insaf dah kot gamaknye...

setelah bertubi2 sesi menghentam, menghina, mengutuk, mengeji, mencerca, dan macam2 lagi asakan negatif yg diberikan... orang sekeliling pon dah usyar slack baik punya tgk aku dah mcm pompuan murahan dok kat meja penuh lelaki yg eksaited bersembang...

aku mendapati...aku peduli hape korang nak pikir ape...aku pon tak sure aku nak jadik ape lepas ni...korang lak nak lebih2??

owh...mungkin la rezeki aku...setiap kali interbiu...opis tuh sure takde pompuan...admin je terkontang kanting...pompuan takleh masuk lak tu...jenis yg bukan sama kepala ngn aku...hasilnya aku stress gi ofis...

they treated me like a man almost all the time...and only realize that im a woman when they need a "woman" to handle a situation...seperti...nak jek contractor belanja makan...(lebih2 kalo contractor tu mmg obvious tetiba rajin nk dtg ofis..)..nak anta dwg kat majlis...(kalo lelaki yg jaga kaunter tu)..and ape2 la yg memerlukan skill plastic aku ni...pegi site?? gerun beb!! jantan semua!! tetiba je ade org offer  naek van!! kalo tak jalan kaki dari pintu masuk...!!

so...tu antara sebab2 aku ter demotivate nak jadi architect...ko hengat senang nak deal with a bunch of lelaki yg bajet bagus? (lumrah architect mmg bajet bagus!!)

so..blm terlambat...plan ade..kalo plan A tak jadi..kite gi plan B..plan B pon tak jadi..plan C lak...slagi ade alphabet and number dlm dunia ni..plan takkan pernah putus...

kenapa ramai architect tak kawen..??.(both perempuan and lelaki akan diceritakan di entry  akan dtg...)
and kenapa pompuan skrg suka hidup single? (juga akan di ceritakan di entry akan dtg...)

- E N D -

1 respond(s) to this blog:

YanaMIB said...

oke bila bc smpi abes aku lbh fhm knp ko xmo jd archi...ko nak kawen cpt kannn??? muahahaha~


larriiikkkkk~ =P